“START SUSTENABIL PENTRU AFACERI INOVATIVE”, Cod SMIS 2014+ 105590
Despre Proiect
Camera de Comerț și Industrie a României, în parteneriat cu Camera de Comerț Industrie și Agricultură Mehedinți, Camera de Comerț și Industrie Gorj și Asociația de Dezvoltare “EQ” au au implementat in perioada 09.01.2018 – 08.01.2021 proiectul „START SUSTENABIL PENTRU AFACERI INOVATIVE”, cod SMIS 105590, proiect co-finanțat prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.
Prin activitățile și rezultatele propuse, proiectul a contribuit la înființarea și subvenționarea cu maxim 40.000 euro a 60 de afaceri, dezvoltarea lor durabilă și la crearea a minim 120 locuri de muncă.
Proiectul s-a derulat pe o perioadă de 36 de luni și are o valoare totală de 17.814.843,56 lei, din care contribuția Uniunii Europene este de 15.142.617,03 lei.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă promovarea culturii antreprenoriale si dezvoltarea cunostintelor si abilitatilor antreprenoriale pentru un numar de 400 de persoane (someri, persoane inactive, persoane care au un loc de munca si infiinteaza o afacere in scopul crearii de noi locuri de munca) din Regiunea Sud Vest Oltenia, ceea ce va conduce la incurajarea antreprenorialului si a ocuparii pe cont propriu prin sustinerea infiintarii a 60 de intreprinderi cu profil nonagricol.
OBIECTIVE SPECIFICE:
- Promovarea culturii antreprenoriale si a potentialului de dezvoltare al Regiunii Sud Vest Oltenia prin intermediul celor 20 de campanii de informare, 20 workshop-uri ce vor asigura transferul de know-how catre potentialii antreprenori si promovarea afacerile create ca exemple de buna practica, 4 evenimente de promovare in vederea realizarii unui networking la nivel regional. Relizarea acestui obiectiv va conduce la initierea de noi afaceri, dezvoltarea celor existente, stimularea cresterii economice, competitivitatii si dezvoltarii sustenabile a economiei regionale.
- Dezvoltarea competentelor antreprenoriale pentru un numar de 400 de persoane, in cadrul celor 20 de sesiuni de formare antreprenoriala organizate in toate judetele Regiunii Sud Vest Oltenia ceea ce va avea ca efect incurajarea antreprenorialului si a ocuparii pe cont propriu la nivelul regiunii.
- Dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale prin metode de invatare experientiale, cu accent pe partea practica, pentru 60 de persoane (care vor initia afaceri cu ajutorul subventiilor obtinute) din grupul tinta, prin participarea la stagii de practica, sesiuni de consiliere de grup si individuala pe teme legislative, consultanta de grup si individuala privind managementul organizational, managementul resurselor umane, managementul financiar, promovarea afacerii, oportunitati de finantare nerambursabila (online si face to face).
- Initierea si dezvoltarea durabia a 60 afaceri inovative in Regiunea Sud Vest Oltenia prin implementarea a 60 planuri de afaceri finantate cu ajutorul schemei de minimis. Cele 60 de afaceri vor genera cel putin 120 de locuri de munca.
REZULTATE:
- 10 campanii de informare organizate in resedinte de judet, 12 campanii organizate in orasele Regiunii S-V-Oltenia, altele de cat resedintele de judet, 712 participanti la evenimente informati cu privire la antreprenoriat;
- 448 de persoane apartinand mai multor categorii de grup tinta, recrutate si selectate in vederea participarii la formare profesionala;
- 413 certificate de absolvire a cursurilor de formare antreprenoriala, recunoscute de ANC;
- 60 de planuri de afaceri aprobate pentru finantare;
- 61 de persoane participante la stagiile de practica;
- 10 sesiuni de consiliere de grup si individuala pe teme legislative, 60 persoane consiliate in vederea demararii afacerii, 60 viitori antreprenori consiliati si informati, in sistem informal cu privire la legislatia necesara demararii afacerii;
- 61 antreprenori consiliati, asistati si acompaniati in vederea inmatricularii/dobandirii personalitatii juridice;
- 60 contracte de subventie semnate, 60 de afaceri subventionate in vederea punerii in aplicare a planurilor de afaceri selectate;
- 60 afaceri monitorizate lunar în perioada de implementare și de sustenabilitate;
- 131 locuri de munca create si existente la 6 luni de la terminarea sprijinului;
- 1 studiu privind analiza mediului antreprenorial la nivel regional;
- 8 evenimente de transfer de bune practici, cu min. 20 participanti/eveniment,
- 60 antreprenori din start-up-uri beneficiari ai evenimentelor de transfer de bune practici;
- 60 profile de start-up-uri realizate si actualizate promovate online pe min. 3 site-uri web +1 pagina social media
- 60 firme promovate catre 441 firme din regiunea SV.
Proiect co-finanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020