Skip links

Obținere/Reînnoire semnatură electronică

Camera de Comerț, Industrie şi Agricultură Mehedinti în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie a României și Alfa Trust Certification S.A. vin în sprijinul mediului de afaceri prin implementarea unui nou serviciu: obținerea kit-ului de semnătură electronica.

Semnătura electronică este nu numai necesară, ci și indispensabilă mediului de afaceri actual, ținând cont că semnătura electronică calificată, creată cu un certificat digital calificat, are aceeași valoare ca și semnătura olografă, aceasta oferind valoare legală oricărui document electronic. Astfel, companiile pot renunța total sau parțial la documentele tipărite (se reduc substanțial cheltuielile cu imprimarea, curieratul, arhivistica, consumabilele, etc).

Certificatul Digital Calificat asigură integritate, confidențialitate, non-repudiere și autenticitate documentelor transmise electronic, permițând identificarea utilizatorilor fără echivoc în mediul virtual.

Semnătura electronică calificată creată cu un Certificat Digital Calificat are o vastă utilizare în relația cu autoritățile și nu numai:

 Ca de exemplu:

  • în relațiile cu Instituțiile de Stat – Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF);
  • FOREXEBUG – Trezorerie;
  • Comisia Națională a Valorilor Mobiliare (CNVM);
  • Monitorul Oficial;
  • Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM);
  • Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC);
  • Decontările către Casa Națională a Asigurărilor de Sănătate (CNAS);
  • Rețeta electronică certificată pentru CNAS și SIUI;
  • Depunerea și semnarea electronică a documentelor solicitate de Autorităţile Contractante din cadrul Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP/SICAP);
  • Transmiterea raportărilor către Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private;
  • Depunerea documentelor pentru Fonduri Europene;
  • Depunere declarații la Fondul de Mediu.

 -de asemenea, pentru semnarea oricăror alte documente care în mod tradițional sunt semnate olograf și transmise/depuse fizic.