Skip links

„DEZVOLTAREA ANTREPRENORIATULUI INTER-REGIONAL SUDIC – DAIRS”, cod SMIS 61890

Despre Proiect

AJOFM IALOMITA in parteneriat cu Camera de Comert, Industrie si Agricultura IALOMITA, AJOFM BUZAU, Camera de Comert, Industrie si Agricultura BUZAU, AJOFM MEHEDINTI, Camera de Comert, Industrie si Agricultura MEHEDINTI si S.C European Project Consulting SRL au implementat in perioada 02 decembrie 2010 – 31 decembrie 2012 proiectul „DEZVOLTAREA ANTREPRENORIATULUI INTER-REGIONAL SUDIC – DAIRS”, cod SMIS 61890,  proiect co-finanțat prin Programul Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Proiectul s-a derulat pe o perioadă de 24 de luni și are o valoare totală de 6.452.572 lei, din care contribuția Uniunii Europene este de 5.484.686,20 lei.

Obiectiv general al proiectului il reprezinta dezvoltarea culturii si competentelor antreprenoriale a persoanelor care intentioneaza sa dezvolte afaceri si a managerilor din intreprinderi prin programe de formare si servicii suport in vederea unui antreprenoriat adapatat la cerintele si directiile de dezvoltare economica a regiunilor Sud Est, Sud -Muntenia, Sud –Vest si Bucuresti –Ilfov.

OBIECTIVE SPECIFICE:

  • Dezvoltarea competentelor antreprenoriale si manageriale a 600 de persoane care intentioneaza sa initieze /dezvolte afaceri sau activitati pe cont propriu din regiunile Sud -Est, Sud- Muntenia, Sud –Vest si Bucuresti –Ilfov.
  • Dezvoltarea culturii si abilitatilor manageriale antreprenoriale a 200 de manageri cu scopul de a adapta intreprinderile si competentele profesionale ale resurselor umane la directiile de dezvoltare economica din regiunile Sud -Est, Sud- Muntenia, Sud –Vest si Bucuresti –Ilfov.
  • Crearea parteneriatului inter-regional in scopul promovarii si dezvoltarii antreprenoriatului, cat si schimbului de best practice in domeniu, in regiunile din sudul tarii.
  • Cresterea competitivitatii si adaptabilitatii managementului intreprinderilor la evolutiile si schimbarile economice regionale prin participarea la programe de formare si informare in domeniul antreprenoriatului.

REZULTATE:

  • Realizarea si publicarea studiului privind oportunitatile de dezvoltare antreprenoriala in sectoarele economice din regiunile sudice.
  • Cresterea adaptabilitatii antreprenorilor la evolutiile si schimbarile economice regionale prin participarea la programe de formare si informare in domeniul antreprenoriatului.
  • Sprijinirea si cresterea abilitatilor de a pune in aplicare idei de afaceri, prin participarea la programele de consiliere antreprenoriala.
  • Dezvoltarea competentelor antreprenoriale si manageriale a 600 de persoane care intentioneaza sa initieze o afacere din regiunile S-E, S-M, S-V si Bucuresti-Ilfov prin participarea la cursurile de Leadership in afaceri, Managementul organizatiei si al performantei, Managementul resurselor umane, Management de proiect, Managementul diversitatii, Antreprenoriat pentru o dezvoltare durabila.
  • Certificarea competentelor profesionale antreprenoriale dobandite de catre cei care intentioneaza sa dezvolte o afacere: cel putin 300 de certificari in management, leadership, management de proiect, managementul calitatii mediului, managementul resurselor umane.
  • Cresterea nivelului de informare si dezvoltare a abilitatilor manageriale antreprenoriale a 200 de manageri cu scopul de a adapta intreprinderile si competentele profesionale ale resurselor umane la directiile de dezvoltare economica, in vederea cresterii competitivitatii regionale.
  • Certificarea competentelor profesionale a cel putin 100 de manageri in domeniul accesarii fondurilor structurale pentru dezvoltarea intreprinderii.
  • Cresterea competitivitatii intreprinderilor, prin initierea de proiecte cu finantare externa de catre manageri ca urmare a cresterii nivelului de cultura antreprenoriala si participarii acestora la programe de formare si informare.
  • Informarea si constientizarea a 100 de intreprinzatori si persoane care intentioneaza sa initieze o afacere asupra oportunitatilor si necesitatilor de dezvoltare si formare antreprenoriala adaptate la dinamica pietei economice interregionale SE, SM, SV si Bucuresti-Ilfov in cadrul conferintei „Oportunitati antreprenoriale in contextul dezvoltarii economiei regiunilor din Sud”.
  • Sustinerea culturii antreprenoriale si incurajarea antreprenoriatului ca urmare a suportului informational acordat persoanelor interesate sa dezvolte afaceri in cadrul centrului de asistenta si consiliere antreprenoriala on-line pentru regiunile sudice.
  • Crearea unui networking antreprenorial inter-regional sudic pentru asigurarea expertizei pe termen lung si realizarea schimbului de cunostinte si bune practici, sustinut de platforma on-line.
  • Crearea unui model interregional de formare si dezvoltare antreprenoriala, replicabil si in alte regiuni de dezvoltare.
  • Cultivarea spiritului antreprenorial prin initierea de proiecte de dezvoltare a intreprinderilor in scopul adaptarii acestora la dinamica economica regionala.
  • Informarea si constientizarea opiniei publice din cele 4 regiuni de implementare a proiectului si nu numai, cu privire la obiectivele si activitatile proiectului de dezvoltare antreprenoriala, ca urmare a desfasurarii actiunilor de informare si publicitate a proiectului: distribuirea a 3200 pliante, 800 afise; 1100 mape si suporturi de curs, 1100 serviete, 4900 pixuri, 1100 ecusoane, 1100 USB, 50 etichete autocolante, 7 bannere, 7 roll-up; desfasurarea a 5 conferinte de presa; publicarea a 12 comunicate de presa, 24 articole in legatura cu activitatile si rezultatele proiectului, participarea la 4 emisiuni TV a membrilor echipei de proiect pentru promovarea proiectului si a programului, realizarea unui clip radio difuzat in cadrul a 3 campanii de cate 2 luni pe durata proiectului, desfasurarea a 2 campanii de publicitate online si a unui portal pentru publicitatea proiectului.

Proiect co-finanțat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.